Pozice při přípravě k porodu

11. srpna 2007 v 0:02 | Sára |  Porod
Postoje a polohy při přípravě k porodu
Pokud si přejete aktivní porod, je vhodné učit se postoje a polohy co nejdříve. Můžete se naučit různé metody v různých kurzech aktivního porodu. Aktivní porod znamená být spíše pohyblivá, než být upoutaná na lůžko, a používat řízené dýchání a relaxaci, což Vám pomůže zvládat porodní bolesti.
Krejčovská poloha - seďte vzpřímeně, záda opřená o zeď, je-li to nutné. Chodidla jsou opřená o sebe. Tento sed rozšiřuje rozsah pohybu v kyčelním kloubu a rozvírá kyčelní kloub.
Dřep - podřepněte v hýždích co možná nejníže, opřete se zády o zeď, sedačku nebo o svého partnera, když sedí na židli. Dřep napíná a povoluje porodní kanál. Až dojde k porodu, zjistíte, že tato pozice je velmi přirozená, jelikož Vám pomůže tlačit směrem dolů.
Poloha na všech čtyřech - tato pozice pomáhá během těhotenství, pokud máte slabá zády. Kombinujte ji s několika malými náklony pánve. Položte před sebe několik polštářků tak, abyste na ně mohla dát hlavu a ruce,a požádejte svého partnera, aby Vám namasíroval záda. Mnoho žen považuje tuto pozici za vhodnou při bolestech v zádech jak při předporodních bolestech, tak při porodu.
procvičování svalů pánevního dna
Pánevní dno je během těhotenství namáhané, navíc hormony je změkčují a uvolňují. Můžete je udržet napnuté jednoduchými cviky, které můžete provádět každý den.
  • Stáhněte svaly pánevního dna a rychle je povolte asi 5x za sebou.
  • Stáhněte svaly pánevního dna a držte je stáhnuté, dokud nenapočítáte do pěti. Pak pomalu povolujte. Opakujte 5x.
  • Nakonec opakujte první cvik rychle a ještě 5x.
Začněte s těmito cvičeními opětovně po porodu, aby se svaly pánevního dna neprotrhly.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama